diety‎ > ‎

Dieta szwedzka 1000 kalorii

Szwedzi bardzo dbają o higienę i własne zdrowie, dlatego odżywiają się niezwykle racjonalnie i często uprawiają sport. Bardzo cenią sobie osobisty kontakt z przyrodą, w tym długie wędrówki po lasach, których mają pod dostatkiem. Zdrowy styl życia Szwedów i przez lata szlifowana umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych wywierają największy wpływ na ich ogólne samopoczucie.

Szwedzka kuchnia wbrew pozorom jest bardzo skromna i prosta. Od lat cechuje się spożywaniem dużej ilości ryb. Wiąże się to głównie z nadbałtyckim położeniem Szwecji, a także ogromną ilością czystych jezior, w których żyją różne gatunki ryb. W tym kraju mięso nigdy nie było szczególnie popularne. Hodowla raczej bardziej skupiała się na produkcji mleka. Typowy Szwed posiada dosyć monotonny jadłospis, który jest niezwykle zdrowy. Na ogół rano spożywa owsiankę, przegryzka/II śniadanie to ciemny chleb i kawa, lunch jest spożywany około godziny 12.00, podwieczorek, podczas którego zjadana jest również owsianka, a obiad jest natomiast odpowiednikiem naszej kolacji – wtedy, gdy wszyscy członkowie rodziny wracają już do domu – około godziny 18.00/19.00.

Dieta trwa od 7 do 21 dni. Podczas jej stosowania możemy zrzucić około 1,5 kg w ciągu 1 tygodnia. Powtarzać ją możemy podczas każdej wiosny. Stosować mogą ją wszystkie zdrowe osoby. Nie jest wskazana dla dzieci, kobiet ciężarnych i karmiących piersią. Dieta szwedzka 1000 kalorii jest szczególnie bogata w witaminy z grupy B, kwasy omega-3, witaminę C, błonnik oraz białko.

Przykładowy jadłospis:

Dzień I

  • Śniadanie: owsianka z jabłkiem (około 50 g) posypana cynamonem – 3 łyżki stołowe płatków owsianych na 1 szklankę mleka 0,5 %, 1 szklanka kawy niesłodzonej
  • II śniadanie: kromka pumpernikla, 1 szklanka kawy niesłodzonej z mlekiem
  • Obiad: makaron z krewetkami i tuńczykiem, 1 szklanka herbaty niesłodzonej
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: danko z łososiem, 1 szklanka kawy niesłodzonej

Dzień II

  • Śniadanie: owsianka z 1 łyżką stołową rodzynek (1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka pumpernikla, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: curry z indyka z dodatkiem moreli i sułtanek, szklanka herbaty niesłodzonej
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: makaron z owocami morza, herbata niesłodzona

Dzień III

  • Śniadanie: owsianka na mleku z kurkumą (1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka chleba razowego, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: risotto z brokułami i owocami morza, herbata niesłodzona
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: sałatka z rukoli, czarnych oliwek i jajek

Dzień IV

  • Śniadanie: owsianka na mleku (1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka chleba pumpernikla, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: makaron z krewetkami tuńczykiem, herbata zielona niesłodzona
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: sałatka z małży i papryki czerwonej, herbata niesłodzona

Dzień V

  • Śniadanie: owsianka na mleku z rodzynkami ((1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka chleba pumpernikla, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: koktajl z krabów, szklanka wody niegazowanej
  • Podwieczorek: koktajl z krabów, szklanka wody niegazowanej
  • Kolacja: koktajl z krabów, szklanka wody niegazowanej
Comments