diety‎ > ‎

Dieta sybaryty

Niestety, często jest tak, że to co najlepsze jest tuczące i niezdrowe. Czy zatem mamy zrezygnować z wielu przyjemności? A może lepiej ułożyć sobie dietę, która tego nie wymaga? Taka dieta sybaryty mogłaby zostać wprawdzie oprotestowana przez lekarzy i dietetyków, ale cóż szkodzi spróbować. A więc do dzieła, zróbmy sobie dietę bez wyrzeczeń.

Na śniadanie nie jemy parówek - 132 kcal - 1 szt., ani boczku - 500 kcal/100 gr, zamiast jajecznicy 120 kcal, jajko gotowane - 80 kcal. Do woli możemy się objadać białym chudym serem - 100 kcal, a do tego niesłodzona kawa lub herbata. Na szczęście na śniadanie możemy zjeść więcej kalorii, będziemy mieli czas na ich spalenie, więc można sięgnąć po kilka plasterków kiełbasy krakowskiej - 145 kcal, ale raczej nie myśliwskiej - 395 kcal. Uwaga! Nie podjadamy dzieciom nutelli - 580 kcal.

Przerwa w pracy na lunch. Jeśli już jakimś cudem trafiliśmu do fast-foodu, nie zamawiamy Big Maca - 510 kcal, lepiej wziąć cheesburgera 308 kcal. Gdy mamy czas, aby wyskoczyć tylko do automatu z batonami, weźmy Kitketa lub Bounty - 85 kcal, zamiast Snickersa - 310 kcal. 

Po pracy, jak zwykle, mamy jeszcze do omówienia z kolegami lub koleżankami, wiele służbowych, niecierpiących zwłoki spraw. Wstępujemy więc do pubu… i co wybrać? Oczywiście pilsnera, który zawiera tylko 144 kcal (0,33 l), podczas gdy piwo ciemne może ich mieć aż 216 kcal. Do piwa nie bierzemy śledzia w oleju - 340 kcal, ale tatara - 128 kcal.

Wzmocnieni dietetycznym piwem, wracamy do domu. Na obiad najlepszy byłby bażant - 94 kcal, ale schabowy też może być - 237 kcal, jeszcze lepszy jest filet z indyka - 159 kcal. A co z deserem? Na pewno bardziej odpowiednie będą lody śmietankowe - 39 kcal/kulka niż bakaliowe - 216 kcal/100 gr. Sernik krakowski - 333 kcal będzie bardziej dietetyczny niż tort czekoladowy - 401 kcal.

Wieczorem przyjemnie byłoby wypić jakiegoś drinka. Do mało kalorycznych należy np. wytrawne martini (100 kcal) z wódką (110 kcal). Bardziej dietetyczna będzie też szkocka whisky - 100 kcal (szklaneczka) niż burbon - 115 kcal. Bez żalu odrzucamy słodkie wina, wermuty wódki, chcemy przecież zdrowo się odżywiać. 

W sobotę robimy grilla. Bez karkówki się na pewno nie obędzie - 201 kcal. Wysoką dawkę kalorii w mięsie możemy zrównoważyć dużą ilością wina wytrawnego - czerwonego - 468 kcal/butelka lub białego - 432 kcal, albo też dietetycznym pilsnerem.

Na wyjątkowy wieczór: randki, rocznice ślubu, walentynki warto zaproponować wytrawnego szampana - 75 kcal/kieliszek z kawiorem - 13 kcal/łyżeczka i żabie udka - 73 kcal.

Dzienne zapotrzebowanie dorosłego mężczyzny to około 3200 kcal, a kobiety tylko 2300 kcal. Pod tym względem równości płci nie da się wprowadzić.

Jeśli ta dieta jest dla Was zbyt kaloryczna, zajrzyjcie do portalu. Mamy tam sprawdzone diety, opracowane przez specjalistę, a także przepisy na niskokaloryczne, a przy tym smaczne potrawy.

Comments