diety‎ > ‎

Dieta strukturalna (dr Bardadyna)

Twórcą diety strukturalnej jest irdyolog dr Marek Bardadyn, który proponuje oczyszczenie organizmu przez weekend. Weekendowa kuracja jest bezpieczna dla zdrowia, a dodatkową korzyścią jest utrata 1 kg w ciągu dwóch dni. Metoda została oparta na koktajlach i nie sprawia większego problemu w jej realizacji. Nie wymaga ona od nas spędzania dużej ilości czasu przy gotowaniu posiłków. Jeśli przed rozpoczęciem kuracji zakupisz wszelkie potrzebne produkty, to przygotowanie koktajli nie zajmie Ci więcej niż kilka minut.

Dietę oczyszczającą zacząć już możesz w piątek wieczorem. Przed rozpoczęciem przyrządzania pierwszego koktajlu spożywaj wodę mineralną i herbatę. W sumie do wieczornej kuracji powinno się wypić 1,5 litra płynów.

Koktajle najlepiej jest przyrządzać bezpośrednio przed spożyciem. Pijemy je w porach posiłków. Napoje dostarczają dużo składników odżywczych i są mało kaloryczne. Więcej stosownych informacji na temat stosowania diety, jak i doboru składników odnaleźć można w książce „Odchudzanie weekendowe” Marka Bardadyna.

Dieta strukturalna działa nie tylko w sposób oczyszczających, ale także pomaga w zrzuceniu nadwagi. Dwu-, trzydniowe stosowanie spowoduje spowolnienie przemiany materii, więc nie przyczyni się do efektu jo-jo. Stosując dietę nie odczuwamy głodu z tego względu, że produkty, z których przyrządzane są koktajle posiadają niski indeks glikemiczny. To powoduje, że po spożyciu posiłku zyskujemy uczucie sytości, które utrzymuje się do następnego.

Warto pomyśleć, by produkty wykorzystywane do przygotowania koktajli włączyć na stałe do naszego jadłospisu. Posiadają one wiele niezbędnych składników odżywczych.

Przykładowy jadłospis

Dzień I

W ciągu dnia spożycie wody/herbaty w ilości 1,5 l.

  • 18.30– rozpoczęcie kuracji koktajlem. Składniki: jogurt lub kefir, mały banan, 1 łyżka stołowa siemienia lnianego, zarodków/otrąb pszennych – wszystko miksujemy

Dzień II

  • 8.00– 1 szklanka mleka sojowego, 20 dag mrożonych truskawek, 1 mała łyżeczka siemienia lnianego, zarodków lub 2 małe łyżeczki otrąb pszennych – wszystko miksujemy
  • 11.30– 1 szklanka soku pomarańczowego, 1 łyżka stołowa zarodków pszennych lub 2 łyżki stołowe otrąb, 4 morele suszone – wszystko miksujemy
  • 15.00– 1 szklanka soku pomidorowego, ½ puszki tuńczyka, 1 mała łyżeczka siemienia lnianego i morszczynu – wszystko miksujemy
  • 18.30– 1 szklanka mlek sojowego, 6 suszonych moreli, 1 łyżka stołowa siemienia lnianego, 2 małe łyżeczki otrąb owsianych – wszystko miksujemy

Dzień III

  • 8.00– 1 szklanka mleka sojowego, 20 dag truskawek, 1 mała łyżeczka siemienia lnianego, 1 mała łyżeczka zarodków pszennych lub 2 łyżeczki otrąb pszennych – wszystko miksujemy
  • 11.30– 1 szklanka soku pomarańczowego, 1 łyżka stołowa zarodków pszennych lub 2 łyżki stołowe otrąb, 4 morele suszone – wszystko miksujemy
  • 15.00– 1 szklanka soku pomidorowego, ½ puszki tuńczyka, 1 mała łyżeczka siemienia lnianego i morszczynu – wszystko miksujemy
  • 18.301 szklanka mleka sojowego, mały, niezbyt dojrzały banan, 1 mała łyżeczka siemienia lnianego, 2 małe łyżeczki otrąb pszennych – wszystko miksujemy
Comments