diety‎ > ‎

Dieta składająca się z owoców tropikalnych

Dieta składająca się z owoców tropikalnych jest idealnym pomysłem na całkiem nowy schemat odchudzania. Warto korzystać z różnych źródeł, możliwości zakupu warzyw i owoców. Współczesne markety, małe sklepy z żywnością, oferują klientom całą gamę różnorakich rodzajów owoców. Często zdarza się, że nie mamy pojęcia, jak i z czym można jeść owoce tropikalne, dlatego ich regularne spożywanie jest ignorowane. Jest to błędem, ponieważ są one prawdziwą składnicą potrzebnych składników, witamin i mikroelementów ważnych dla naszego prawidłowego rozwoju. Dieta tutaj zaprezentowana może nie przypadnie wszystkim do gustu jednak jej skuteczność powinna zachęcić do korzystania z niej.

Dieta jest bardzo smaczna, a w dodatku zawiera prawdziwe bogactwo witamin i minerałów. Tego typu dieta może wymaga od nas trochę wysiłku z tego względu ze musimy latać po sklepach w poszukiwaniu owoców, jednak trud powinien się opłacić.

kiwi

Ten schemat żywienia powinno się stosować od 7 do 21 dni. Osoby z niej korzystające powinny bez większych problemów zrzucić do 1,5 kg w tydzień. Zaletą tej diety jest fakt ze można ją powtarzać w odstępach, co najmniej dwóch miesięcy. Dieta z owoców tropikalnych może być stosowana przez wszystkie zdrowe, dorosłe osoby. Nastolatki powinny z reguły unikać diet z tego względu, że źle mogą wpłynąć na ich późniejszy rozwój. Nie powinni jej stosować przede wszystkim osoby z alergią na cytrusy, kobiety w ciąży i karmiące piersią, a także dzieci. Dieta jest szczególnie bogata w witaminy A, C, E, błonnik i potas. Wskazane jadłospisy dostarczają dziennie około 1000 kalorii.

Poniżej prezentujemy przykładowe jadłospisy.

Dzień pierwszy

  • Śniadanie: pasta z ananasa, szklanka kawy bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: kanapka z chleba chrupkiego posmarowana niskokaloryczną margaryną z plasterkiem szynki,ogórek kwaszony, szklanka zielonej herbaty bez dodatku cukru.
  • Obiad: miska zupy egzotycznej.
  • Podwieczorek: pomarańcza, herbata czerwona bez dodatku cukru.
  • Kolacja: miska zupy z awokado, szklanka herbaty bez dodatku cukru.

Dzień drugi

  • Śniadanie: marakuja z mlekiem kokosowym, kawa z mlekiem (0% tłuszczu) bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: sałatka z dodatkiem szynki i melona, szklanka herbaty bez cukru.
  • Obiad: miska chłodnika z owoców egzotycznych z dodatkiem groszku ptysiowego.
  • Podwieczorek: jogurt naturalny, banan, szklanka wody.
  • Kolacja: serek z kiwi, herbata z cytryna bez dodatku cukru.

Dzień trzeci

  • Śniadanie: omlet z jednego jaja z dżemem z figi, kawa z mlekiem (0% tłuszczu) bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: kanapka z pieczywa chrupkiego żytniego z szynką i pomidorem, szklanka zielonej herbaty bez dodatku cukru.
  • Obiad: ryż, szklanka wody.
  • Podwieczorek: mandarynka, kiwi, banan, szklanka wody.
  • Kolacja: miska zupy z kokosa, szklanka herbaty z cytryną.

Dzień czwarty

  • Śniadanie: dwie kromki chleba pełnoziarnistego z dodatkiem szynki i pomidora, kawa z mlekiem (0% tłuszczu) bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: serek homogenizowany, szklanka czerwonej herbaty bez dodatku cukru.
  • Obiad: miska zupy egotycznej.
  • Podwieczorek: 10 suszonych daktyli, szklanka wody.
  • Kolacja: pieczony banan, szklanka herbaty z cytryną bez dodatku cukru.

Dzień piąty

  • Śniadanie: twaróg bananowy, szklanka herbaty zielonej bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: kanapka z pieczywa chrupkiego z plasterkiem sera żółtego, pomidorem i ogórkiem, szklanka wody lub herbaty z cytryną bez dodatku cukru.
  • Obiad: polędwica wołowa zrobiona w sposób orientalny, szklanka herbaty zielonej bez dodatku cukru.
  • Podwieczorek: szklanka soku z kiwi.
  • Kolacja: pieczony banan, szklanka herbaty z cytryną bez dodatku cukru.

Wyżej przedstawiony schemat diety jest czysto teoretyczny. Ważne jest by zastosować w niej jak największą ilość owoców. Podczas diety najlepiej jest pić dużo wody niegazowanej.

Comments