diety‎ > ‎

Dieta hiszpańska

Dieta hiszpańska to plan żywieniowy, który z pewnością przypadnie do gustu osobom lubiącym owoce, warzywa i różne soki. Jakie inne zalety kryje ta metoda odchudzania? Przygotowanie posiłków nie zajmuje dużo czasu, program trwa maksymalnie dwa tygodnie, a jego efekty, u niektórych osób, mogą przynieść znaczny spadek wagi. Przejdźmy teraz do omówienia szczegółowych zaleceń i skutków diety.

Hiszpański plan żywieniowy jest niemal idealny dla osób zapracowanych i tych, którzy nie lubią spędzać zbyt dużo czasu w kuchni – przygotowanie jakiejkolwiek potrawy nie powinno zająć więcej niż piętnaście minut. Gotując, możemy korzystać z bogatych w witaminy i składniki odżywcze mrożonek a także półproduktów jak np. lasagne, tuńczyk z puszki, ravioli. Dieta należy do programów, które wprowadzają dzienny limit kaloryczny. Wynosi on mniej więcej 1000 – 1500 kalorii. Mimo tego ograniczenia, hiszpański plan odchudzania nie jest mocno restrykcyjny. Bez obaw może go stosować każda zdrowa osoba, której zależy na szybkim i skutecznym zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów. Kolejną zaletą diety jest różnorodność produktów, które możemy spożywać a także możliwość sięgnięcia, od czasu do czasu, po przekąski takie jak kawałek czekolady czy mała drożdżówka.


Przykładowy plan menu siedmiu dni diety:


Dzień 1

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, 2 kromki pieczywa typu Wasa, 2 plasterki chudej wędliny drobiowej, jogurt beztłuszczowy, szklanka soku, szklanka malin.
  • Obiad: około 300 gram warzyw z patelni, jogurt naturalny, 2 kiwi lub jabłko.
  • Kolacja: pomidorowa sałatka z sosem winegret, 2 plasterki chudej szynki, pieczone jabłko.

Dzień 2

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, 125 gram chudego sera białego, kromka chleba pełnoziarnistego, sok grejpfrutowy, jogurt beztłuszczowy, szklanka porzeczek.
  • Obiad: lasagne z warzywami, pomidorowa sałatka z sosem winegret, galaretka z jabłkiem i rodzynkami.
  • Kolacja: cordon bleu, brzoskwinia, surówka z papryki, roszponki i ogórka kiszonego.

Dzień 3

  • Śniadanie: zielona herbata/kawa bez cukru, szklanka soku pomarańczowego lub grapefruitowego, kromka chleba pełnoziarnistego, plasterek chudej wędliny drobiowej, mały owoc, jogurt naturalny.
  • Obiad: około 300 g ugotowanych pierożków ravioli z łyżeczką oliwy, sałata z sosem winegret, jogurt, gruszka.
  • Kolacja: do 250 gram pieczonej w folii ryby, jogurt beztłuszczowy, mała porcja sypkiego ryżu.

Dzień 4

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, około 125 gram sera camembert bez tłuszczu, grahamka, sok pomarańczowy/grapefruitowy, szklanka owoców, jogurt.
  • Obiad: pomidorowa sałatka z sosem winegret, grzanka z chleba pełnoziarnistego, dwa jajka ugotowane na twardo, mała porcja owocowego sorbetu.
  • Kolacja: około 150 gram szaszłyku z kurczaka, 2 łyżki ryżu, zielona sałata z sosem winegret, pomarańcza.

Dzień 5

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, sok pomarańczowy, grahamka, 2 plastry polędwicy drobiowej, kilka śliwek, jogurt beztłuszczowy.
  • Obiad: około 200 gram filetu z bakłażanem (upieczone na grillu lub w piekarniku), sałatka z mozzarelli i pomidorów, jabłko.
  • Kolacja: 2 plasterki szynki wołowej, sałatka z pomidora i kukurydzy z sosem winegret podana na liściu sałaty, owoc.

Dzień 6

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, 2 trójkąciki topionego serka typu light, grahamka, sok pomarańczowy, 2 łyżki płatków owsianych, szklanka odtłuszczonego mleka.
  • Obiad: około 150 gram duszonej cielęciny, fasolka szparagowa, szklanka makaronu ugotowanego al dente, kisiel.
  • Kolacja: mrożone warzywa gotowane na parze, około 125 gram koziego sera, grzanka, budyń waniliowy z dodatkiem świeżych owoców.

Dzień 7

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, jajecznica z 2 jajek (bez dodatku tłuszczu), jogurt, rogalik z makiem, sok grejpfrutowy, gruszka.
  • Obiad: około 150 gram duszonego schabu, ziemniak ugotowany w mundurku, surówka z marchewki, jabłka i cebuli, galaretka z owocami.
  • Kolacja: zielona sałata z krewetkami i grapefruitem, łosoś z patelni (bez dodatku tłuszczu), 2 łyżki ryżu, jogurt, kilka biszkoptów.

Co możemy osiągnąć po zastosowaniu diety hiszpańskiej? Twórcy programu zapewniają (zaś wiele osób, które go przeszły, potwierdza tę informację), że po dwóch tygodniach ścisłego trzymania się planu żywieniowego możemy zrzucić od 3 do 6 kilogramów. Oczywiście, pamiętajmy o tym, by po ukończeniu diety nie powracać do złych nawyków żywieniowych, aby uniknąć efektu jojo.

Comments