Dieta konesera

Jesteś zabiegany? Odżywiasz się nieregularnie? Nie masz czasu na przyrządzanie domowych posiłków? Stop! Czas zadbać o siebie.

Prawidłowo zbilansowana dieta dostarczająca wszystkich niezbędnych składników odżywczych to klucz do zachowania zdrowia i sprawności fizycznej na długie lata.

_mg_9726

Na co dzień często nie mamy czasu na przyrządzanie posiłków, jemy w biegu sięgając po tuczące i niezdrowe przekąski. Doskonałym rozwiązaniem dla każdego kto chce prawidłowo się odżywiać jest Dieta Konesera. To w pełni zbilansowany zestaw 5 posiłków przygotowywanych według zasad diety Montignaca, opierającej się na doborze produktów charakteryzujących się niskim indeksem glikemicznym, określającym szybkość wzrostu poziomu glukozy we krwi po spożyciu posiłku. Czym wyższa wartość indeksu, tym gwałtowniejsze wahania poziomu glukozy, co może być przyczyną napadów głodu a co za tym idzie dojadania między posiłkami. Dieta zapobiega również rozwojowi cukrzycy typu II oraz innych chorób metabolicznych związanych z nieprawidłowym odżywianiem, takich jak nadciśnienie tętnicze czy otyłość.

_mg_9653Dieta Konesera dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych zapewniając właściwą podaż witamin i składników mineralnych. Posiłki dostarczane są rano pod wskazany adres - do domu lub do pracy.

Oferta diety obejmuje zarówno tygodniowy plan oczyszczający, będący doskonałym wstępem do diety odchudzającej, dietę właściwą, której celem jest utrata masy ciała, jak i tzw. „dietę stabilizacyjną” dla wszystkich, którzy chcą odżywiać się zdrowo.

Doskonałą propozycją dla osób ceniących sobie najwyższą jakość usług jest indywidualny jadłospis w pełni dostosowany do stanu zdrowia, trybu życia czy preferencji smakowych.

Wszystkie osoby stosujące Dietę Konesera są pod stałą opieką dyplomowanego dietetyka, służącego poradą i wsparciem.

Czym powinna charakteryzować się dieta współczesnego mężczyzny? Po pierwsze musi być dopasowana do jego potrzeb. Mężczyzna trenujący regularnie na siłowni będzie potrzebować wysokiej jakości białka, stanowiącego budulec dla mięśni. Źródłem protein w około 50 proc. powinny być produkty pochodzenia zwierzęcego: chude mięso drobiowe, ryby, chuda wołowina (raz do dwóch razy w tygodniu) oraz odtłuszczone produkty mleczne spożywane codziennie. Uzupełnienie powinno stanowić białko pochodzenia roślinnego: warzywa strączkowe, kasza gryczana, makarony i pełnoziarniste pieczywo.

_mg_9698Panowie uprawiający sporty aerobowe np. bieganie długodystansowe, będą musieli zadbać przede wszystkim o właściwą podaż węglowodanów złożonych (pełnoziarniste pieczywo, mąka z pełnego przemiału, makarony razowe, ryż brązowy, kasze gruboziarniste), dzięki którym mięśnie będą miały energię do wytężonej pracy.

Nie tylko sportowcy potrzebują zindywidualizowanej diety. Wyobraźmy sobie mężczyznę pracującego intensywnie, spędzającego połowę dnia w stresującej pracy. W jaki sposób może mu pomóc dieta? Poprzez dobór odpowiednich produktów zapewniających odpowiednią podaż energii oraz makro- i mikroelementów, przede wszystkim magnezu. Pierwiastek ten bierze udział w metabolizmie energii oraz działa kojąco na nasz układ nerwowy. Produkty bogate w Mg to: orzechy, kakao, gorzka czekolada, kasza gryczana, fasola, groch, płatki owsiane czy ciecierzyca. Stres sprzyja niedoborom tego pierwiastka, z kolei jego niedobór jest powodem stresu. To błędne koło może zostać przerwane tylko przez zwiększenie podaży magnezu z dietą oraz przez odpowiednie zbilansowanie posiłków. Niektóre produkty bowiem mają negatywny wpływ na przyswajanie tego pierwiastka.

_mg_9633Z uwagi na wiele interakcji występujących pomiędzy składnikami pożywienia, pomoc wykwalifikowanego dietetyka w bilansowaniu racji pokarmowej jest nieoceniona.

Często wystarczy niewielka modyfikacja nawyków żywieniowych, która zaowocuje poprawą stanu zdrowia i samopoczucia. Najlepszym przykładem są produkty zbożowe. Wyroby z białej, wysoko oczyszczonej mąki, pozbawione są w większości składników mineralnych i witamin, znajdujących się w zewnętrznej części ziarna usuwanej podczas procesu oczyszczania mąki. Zamiana białego pieczywa i makaronów na razowe, ryżu białego na brązowy czy wypieków pszennych na żytnie zwiększy podaż mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.


Comments